اورونوف نیم فصل از پرسپولیس جدا می شود؟
هافبک تهاجمی ملی پوش ازبکستانی تیم پرسپولیس همچنان از یک تیم قطری پیشنهاد دارد و ظاهرا می خواهد از این تیم جدا شود.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: رفع محرومیت فضای آموزشی در سراسر کشور و ارتقای کیفیت یاددهی و یادگیری در کلاس های درس، دو موضوع مورد تاکید رئیس جمهور است که دستیابی به آن با بهره گیری از ظرفیت های ملی بویژه شورای آموزش و پرورش استان ها و مناطق آموزشی مد نظر قرار گرفته است.
به گزارش ایسنا، سیدمصطفی آذرکیش، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، در دومین همایش ملی درس پژوهشی و درس کاوی که در شیراز برگزار شد، گفت: عوامل سهیم و موثر در آموزش و پرورش باید پیش برنده، تعاملی و هم افزا باشند و نقش استانداران به عنوان رئیس شورای آموزش و پرورش در ایجاد این هم افزایی بسیار مهم است.
وی افزود: براساس تعریف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، به دنبال نهادینه کردن نگاه یکپارچه به فرآیند تعلیم و تربیت با رویکرد تعالی بخشی به همه مولفه های اثرگذار در آن هستیم.
عضو شورای عالی آموزش و پرورش گفت: رفع محرومیت فضای آموزشی در سراسر کشور و ارتقای کیفیت یاددهی و یادگیری در کلاس های درس، دو موضوع مورد تاکید رئیس جمهور است که دستیابی به آن با بهره گیری از ظرفیت های ملی بویژه شورای آموزش و پرورش استان ها و مناطق آموزشی مد نظر قرار گرفته است.
وی افزود: اهتمام ویژه رئیس جمهور به حوزه تعلیم و تربیت بی نظیر است؛ چنانکه پزشکیان در سه ماه گذشته بیش از 10 جلسه بیش از 2 ساعته را به مسائل آموزش و پرورش اختصاص داده است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ارتباط مستقیم بهبود کیفیت یاددهی و یادگیری با درس کاوی و درس پژوهی گفت: بهترین فضا برای بهبود آموزش و همچنین بهترین مکان برای پژوهش در این زمینه کلاس های درس است.
وی در ادامه بیان کرد: رئیس جمهور همواره در نشست با مسئولان آموزش و پرورش، درباره اقدام برای بهبود کیفیت یادگیری دانش آموزان، بر تقویت کارهای تیمی و مشارکت جویی و افزایش مهارت های ارتباطی مورد نیاز آنها در زیست بوم متغیر امروز تاکید کرده است.
آذرکیش گفت: درس کاوی و درس پژوهی به تقویت و عملیاتی کردن این موضوعات مهم کمک می کند. دبیرخانه درس پژوهی فرامعاونتی و درون سازمانی است و مشارکتی بودن، ذات این حوزه است.
او اظهار کرد: آموزش و پرورش سازوکارهایی برای دستیابی به تقویت تعلیم و تربیت پژوهش محور و توسعه این فرهنگ در مدارس و کلاس های درس را دنبال می کند.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: بر اساس سند بنیادین تحول، معلم مهمترین عنصر تحقق ماموریت های آموزش و پرورش است و از این رو ویژگی هایی برای ان تعریف شده است.
وی عنوان کرد: معلم باید به جای انتقال دانش به دانش آموزان، تسهیلگر یادگیری باشد و شرایط برای یادگیری فعال را در کلاس درس فراهم کند.
عضو شورای عالی آموزش و پرورش گفت: معلم باید پژوهشگر و یادگیرنده باشد، به تحقیق و بررسی روش های تدریس بپردازد و به طور مادام العمر و پیوسته در حال یادگیری باشد.
وی اضافه کرد: بر این اساس، معلم الگوی رفتاری دانش آموزان در تقویت مهارت های ارتباطی است و باید مشاور و راهنمای و عامل تغییر در نگرش و ترویج فرهنگ نوآوری در میان آنها باشد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، آذرکیش در پایان گفت: درس پژوهی می تواند کمک کند تا نشاط، خلاقیت، پویایی و نوآوری در دنیای پرتغییر کنونی در میان دانش آموزان ساری و جاری شود و فرآیند یاددهی و یادگیری را بهسازی و غنی تر کند.
انتهای پیام
{{name}}
{{content}}